Tuesday 7 February 2012

Vandaag de stad Kunduz ingegaan voor een bezoek aan de police sub-stations.
Kunduz is een aangenaam stadje en is nu helemaal in winterse sfeer.


De mensen zijn vriendelijk en zwaaien naar de auto als we voorbij komen.
In de stad zijn 4 sub-stations elk met eenbezetting van iets meer dan 50 politiemensen.
Na het gesprek met de met de 2de man van sub-station 4 was ik door en door koud, in het bureau was geen verwarming. Mijn handen waren gevoelloos. Mijn collega beloofde me dat bij sub-station 2 de kamer van de commandant juist heel warm zou zijn. Helaas; de commandant was er niet, evenmin als zijn 2de man waarvan het gerucht gaat dat hij in de gevangenis zit.
Maar net buiten het politie bureau speelden kinderen in de winterse kou; sneeuwballen gooien en glijden op het ijs .... zoals overal in de wereld kinderen spelen.

 
Even verder op lopen dames met hun kinderen (kinderen opgehaald van school ?).



Het is een welbestede dag geweest.
De weersvoorspelling hier geeft veel sneeuw af. Dat zou jammer zijn want dan zouden we weleens noodgedwongen binnen de poorten moeten blijven en ik sta te popelen om mijn mentor taken serieus op te pakken.

No comments:

Post a Comment