Tuesday 21 February 2012

Police Sub Station 2

Helaas, de bovenverdieping van wijkbureau 2 was niet meer te redden.
Vandaag waren een paar mannen de trieste restanten van een van de mooiste kamers van het bureau aan het afbreken. In zo'n wijkbureau werken ongeveer 50 mannen. Maar anders dan in Nederland wonen zij er ook. Dus er zijn ook slaapvertrekken en facilitaire voorzieningen (ga ik nog een keer een foto van maken maar dan moet ik de collega's eerst beter kennen voor ik dat kan vragen).


Ik heb de teamchef een beetje geholpen met zijn contacten met het politie hoofdbureau en als dank voor mijn moeite vroeg hij mij te blijven voor de lunch met zijn mannen.
Deze bureaus zijn dus ook uitgerust met een echte personeels keuken. Een beetje zoals de catering op Nederlandse politiebureaus.
Trots liet hij mij zien waar ze bezig waren de lunch klaar te maken. De vuile vaat van gisteren stond er nog, de afwas was nog niet gedaan, maar er stond al een bakje met koud water klaar om alles keurig schoon te spoelen.


We hebben palau gegeten maar gemaakt volgens een iets bescheidener recept dan dat wat ik een weekje geleden op de blog heb gezet !

No comments:

Post a Comment