Saturday 3 March 2012

Back in business

Gelukkig is de situatie nu zo ver hersteld dat we de poort weer uitgaan. Eerst een beetje schuchter, kijken of we nog welkom zijn. Maar ik zie de Afghanen gewoon weer aan het werk.
Al ons werk is gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect. De diep gelovige Afghaan is oprecht gekwetst en radikale elementen maken daarvan gebruik. Maar het aantal radikalen is echt heel beperkt en de meerderheid van de Afghanen wil nog steeds graag met ons samenwerken aan een betere toekomst voor henzelf.


Buiten het hek van de compound verzamelt een aantal Afghanen met ezeltjes bruikbaar spul, plastic afval, blikjes enzovoort. De omgeving van ons kamp is echt schoon ! Alles kan van pas komen. Hij glimlacht als hij ziet dat ik een foto neem. Geen vijandschap te bespeuren, in tegendeel !


2 comments:

  1. Best indrukwekkend allemaal.
    Ik vraag me wel af hoe de communicatie verloopt met de gemiddelde Afghaan. Ik ga er vanuit dat de plaatselijke bevolking de engelse taal niet machtig is. Of heb ik het nu helemaal mis?
    Groeten Frank

    ReplyDelete
  2. Beste Frank, nee de meeste Afghanen spreken geen Engels. We communiceren via tolken. Er zijn twee grote taalgroepen in Afghanistan, Pastu en Dari. Meestal gebruiken tolken die het Dari machtig zijn. Ik zal een stukje maken over onze tolken en de talen.
    leuk dat je mijn blog volgt,
    met vriendelijke groeten,
    Peter

    ReplyDelete