Saturday 24 March 2012

Gluurder

Vandaag met de collega's op pad geweest naar een tweetal substations.
Terwijl de collega's aan het werk zijn op het PSS heb ik de taak om de auto's te bewaken maar meteen ook de gelegenheid rond te kijken. Ik moet er op toe zien dat niemand bommen op, onder of aan de auto monteert en verder moet ik het straat beeld observeren zodat we niet verrast worden door AGEs (Anti Goverment Elements).
Maar ik ben zo naief dat ik steeds maar weer verrast word !
Ik word begluurd, belaagd en geobserveerd. Maar ik vind het fantastisch !


De houding van de mensen is heel open en vriendelijk, vooral als je je een beetje correct gedraagt. De Afghaanse cultuur is niet heel erg verschillend van de onze, men wil gewoon met een beetje respect worden benaderd. Misschien is de Afghaan zelfs nog subtieler en beleefder dan wij.
Mensen groeten elkaar; schudden handen en leggen daarna hun hand op hun hart als blijk van respect. Vrienden geven elkaar een 'knuffel' door heel voorzichtig, terwijl ze elkaar een hand geven, de rechter wangen tegen elkaar te drukken (zelfs vaak zonder dat er echt een aanraking is).


Niet drie snelle kussen maar een heel subtiel gebaar.
Boeiende mensen: die Afghanen.

No comments:

Post a Comment