Saturday 30 June 2012

Onderweg naar huis

Vandaag om 12.00 vertrekt (als het goed is) mijn Turkish Airlines van Kaboel naar Istanbul en vandaar door naar Amsterdam.
Mijn bagage is naar Nederland onderweg; drie grote tassen en kist via de militaire ondersteunings eenheid. Ik reis met een grote koffer in het ruim en wat hand bagage.

Ik heb mijn Afghaanse collega's een kaart gegeven


waarin ik ze hartelijk bedank voor de leerzame tijd die ik hier in Afghanistan, dankzij hen, heb meegemaakt.

Het was een enorme ervaring en ik kan het iedereen aanraden, het brengt heel wat levens ervaring.
Maar het is alleen uit te houden als je een heel sterk 'thuis front'  hebt; iemand die het je gunt om op avontuur te gaan en je met liefde laat gaan en bereid is de lasten van je afwezigheid te dragen.
Gelukkig heb ik dat en ik ben haar heel dankbaar voor haar niet aflatende steun.



Met mijn rol als 'reizende fotograaf" is het dus afgelopen.
In de afgelopen 6 maanden heb ik ruim 4000 foto's gemaakt. Het gaat lang duren om de slechte eruit te gooien en alleen de echt goede te houden. Maar het wordt een prachtig fotoboek waarin ik nog vaak zal bladeren. 

4 comments:

  1. Welkom thuis. Geniet van je verof! Lees ook nog even je instructieboekje door, hoofdstuk zonnekap plaatsen...
    Zal ik nog wel doorklikken daar. 4000, moet ik boven kunnen komen.

    Fijne tijd gewenst

    De achterblijver

    ReplyDelete
  2. Pure bescheidenheid, anders lijkt die lens zo groot! Zou trouwens niet weten waar dat stuk plastic voor nodig is. Ben jij intussen terug in Kaboel ?
    groeten,
    Peter

    ReplyDelete
  3. Een heel bijzondere missie ,waarvan ik inmiddels weet dat het er toe doet.

    Ellen

    ReplyDelete
  4. Hey Peter,

    Ik las net dat je al weer ruim drie maanden weg bent uit Afghanistan, thuis........ of heb je al weer een andere missie onder handen. De Lapis die je mij gezonden hebt ligt veilig in mij 'Kleinnood' kastje. spulletjes van, voor mij, grote waarde. En dat voor een minimalist. Wanneer ik een Katholiek zou zijn dan zou je me gerust een 'Franciscaan' kunnen noemen. Ons eerste contact lijkt al weer jaren geleden, echter het was Op 4 maart 2013 02:54. Het mapje in Gmail 'Peter-Steen' gaf de exacte datum weer. Inmiddels ben ik verhuisd naar één van de drie steden welke claimen de oudste stad te zijn van Nederland. De Romeinen stichtte in het jaar 19 (voor de gewone jaartelling) de eerste Nederzetting in Nijmegen. Al veel cultureel erfgoed heb ik deze zomer al in kaart gebracht, met de nodige foto's. Het is misschien een leuke gelegenheid om hierover een blog een Blog te maken.
    Een stad met ook veel mystiek, je weet, mystiek en ik gaan goed samen.

    Om even van de de hak op de tak te springen, bij de Steen heb ik ook het Karton bewaard waar je de steen had in gedaan, dat Blauwe karton met (wit gedrukt) opschrift waar alleen jij en ik de tekst van kenen. :-)

    Met mijn gezondheid gaat het redelijk goed. nog wel wat vage rand en restverschijnselen. Daarom morgen naar het ziekenhuis voor wat serieuze interventies, ik hoop binnen twee weken weer thuis te zijn.

    Wel beste Peter, ik zie dat het al bijna 02:00 uur is, tijd om de klamme lappen op te zoeken.
    Tot later, broederlijkegroet, Ezra

    ReplyDelete