Monday 11 June 2012

Andere beelden

Vandaag werd mij gevraagd een foto te maken van een aantal collega's van de Afghaanse politie voor een  publieke campagne. Leuk. Dan krijg ik beelden voor de geest van politie mensen die toenadering zoeken naar de bevolking, handen schudden, glimlachen en vriendelijkheid uitstalen. Zoiets als ik eerder op 7 juni op mijn blog zette ...
Of zoals hier (nu zijn het HEMA beestje, de Pooh Bears waren op bij Blokker).
Amzimullah was er erg blij mee en de collega heeft problemen met zijn overhemd!

Nee, de collega's van de Afghaanse politie hebben liever een wat martialer imago.
Het moest dus iets worden mensen met helmen, scherfvesten en Kalashnikovs.
Zo iets dus!


Mag van mij.
Ik bem geen Afghaan en ik kan dus moeilijk begrijpen wat het meeste aanspreekt bij de Afghaanse burgerij! Afghan ownership, de Afghaan op de bestuurdersstoel, daar gaat het om.
En als dit is wat de Afghaanse burger een gevoel van veiligheid en geborgenheid geeft?
Prima, dan gaan we ervoor.

No comments:

Post a Comment