Wednesday 27 June 2012

Checking out

Intussen ben ik Kaboel aangekomen. Door problemen met de verbinding kon ik gisteren niet op internet, mijn privé laptop was geblokkeerd.
Nu is even het probleem opgelost met een WiFi verbinding in de openbare ruimte.

In Kunduz heb ik veel meegemaakt en schitterende mensen ontmoet.
Maar er was natuurlijk ook een andere zijde aan het verhaal.
Er was ook militaire activiteit te zien.


Met regelmaat zag je deze Route Clearing Packages op de weg.
De auto's zijn speciaal uitgerust om bermbommen op te sporend te vernietigen. Zij liever dan ik !
Natuurlijk is de auto speciaal ingericht om een explosie te kunnen opvangen maar toch !

Maar ook in het ruige gebied zag je patrouilles. Meestal van de Amerikanen.


Het ziet er indrukwekkend uit, en dat is het ook.
Maar de ironie blijft dat deze 'state of the art' militaire machines worden ingezet tegen guerrilla's met nauwelijks militaire uitrusting. Bermbommen, zelfmoordaanslagen en hinderlagen zijn moeilijker te bestrijden dan 'pitched battles'.

No comments:

Post a Comment