Sunday 8 January 2012

Vanmorgen weer Kunduz stad in geweest.
Dit keer was de commandant van de PTG-2 (de tweede rotatie van de Police Training Group) in Nederland beter bekend als de Geintegreerde Civiele Politie Trainings Missie zo vriendelijk mij een lift aan te bieden.
Met enkele Bushmasters - in militaire vaktermen BuMa's - reden we van het kamp naar het stads centrum waar het bureau van de gouverneur is gevestigd.


De Bushmaster is populair in Afghanistan omdat de bodem van het voertuig zo is geconstrueerd dat energie van een eventuele mijn of bom die onder de auto ontploft wordt weggeleid van het voertuig.
Toch een lomp autootje om mee een stad in te rijden !
Niets dan lof voor de bemanning van de BuMa die heel behendig door het stadsverkeer naar het bestuurlijk centrum reed.

Ik werd daar door de Duitse kolonel van de PRT, de Nederlandse PTG commandant en de huidige adviseur van de provinciaal politiechef (een Amerikaanse kolonel) voorgesteld aan de plaatsvervangend gouverneur en aan de politiechef zelf. Mijn eerste kennismaking.

Van nu af aan moet ik natuurlijk zelf mijn eigen broek op houden en zelf zorgen voor vervoer van en naar het politiebureau. Dat gaan we dan ook doen met de gewone EUPOL auto's. Ook hele mooie karretjes hoor. Mercedes Benz Gwagons.



Kort om; never a dull moment in Kunduz !

1 comment:

  1. Mooie blog hoor. Wanneer ben je weer in het vertrouwde Nederland?
    Succes daar en groetjes van Frank

    ReplyDelete